donderdag 28 februari 2013

Fazanten in Duitsland...

Vorige week een paar daagjes Duitsland. Dit keer niet in ons eigen optrekje geslapen, niet rendabel om warm te stoken voor 3 nachtjes, maar gelogeerd bij paps en mams.... Het was weer heerlijk onthaasten, genieten van de rust en de ruimte. Een paar daagjes geen internet, mail etc. Zonder heb ik me ook prima vermaakt.

's Morgens zaten we niet alleen aan het ontbijt, de fazanten kwamen elke ochtend wat graantjes meepikken:



Sinds januari doe ik aan postcrossing.... Wat dat is??

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom? Net als de auteur zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het? Hier de verkorte versie:
  1. vraag op de website een adres aan
  2. stuur een ansichtkaart naar dat adres
  3. wacht tot je een kaart ontvangt
  4. registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
Mocht je meer willen weten of gelijk enthousiast zijn, kijk dan op http://www.postcrossing.com/about/NL

Ik heb inmiddels 11 kaarten verstuurd waarvan er momenteel 6 zijn aangekomen. Zelf heb ik nu 2 kaarten ontvangen, 1 uit de USA en 1 uit China. Die uit de USA heeft 4 dagen gereisd, die uit China deed er maar liefst 18 dagen over.... Weer een hobby erbij.... ;-)

Vandaag nieuwe spulletjes gebracht naar de winkel van Juffrouw Stippel (Zeist). In Duitsland zit een winkel die regelmatig leuke restpartijen heeft en daar had ik e.e.a. ingekocht. Leuk om te zien dat er gelijk dezelfde dag al e.e.a. van verkocht is... Voel nu mijn rug wel weer maar ja, dan weet je tenminste ook dat je er één hebt.

Had ik nou deze zelfgemaakte kaart al gepost?? Ik weet het niet meer...






Tot zover voor nu, binnenkort meer...




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten