woensdag 19 september 2012

De "P" van pannenkoek en papegaai.

Deze heerlijke sinaasappeltaart met amandel had ik gebakken voor het bezoek van afgelopen vrijdag. 's Morgens kwam een goede vriendin koffie drinken en 's avonds kwamen schoonzus en zwager hun vakantiefoto's laten zien en die van ons bekijken. Mocht er iemand interesse hebben in het recept, laat het me weten!


En het lekkere eten ging nog even door... Het weekend pannenkoeken gegeten in een zeer sfeervol pannenkoekenhuis in Otterlo. Het was echt smullen!! Ik koos voor de pannenkoek met ananas, spek en kaas.



Vandaag op mijn werk kwamen de papegaaien in beeld. Omdat de tijd per groep altijd beperkt is en ik er niet weken over wil doen voor een "projectje" klaar is (je weet nooit hoe lang de mensen op zo'n gesloten afdeling verblijven en het is wel leuk als ze het mee kunnen nemen voor ze er weer weg zijn), had ik het zaagwerk thuis voorbereid. De patiënten (psychiatrie) konden gelijk aan het schilderen. Het leuke van deze gaaien is dat ze op het "pootje" kunnen balanceren maar ik heb er natuurlijk net niet aan gedacht om dat ook op de foto te zetten. Vandaag één kant beschilderd, volgende week is de andere kant aan de beurt.... Dan misschien een balansfoto aan het randje van de tafel (hoop dat ik er aan denk).





Vorig jaar dacht ik hier ook niet op tijd aan, maar dit jaar staat het in mijn agenda.... dress red day. Ik ben in het bezit van een rood vest, rode schoenen en een rood leren jasje.... "Dress red" gaat dus zeker lukken. Lees hieronder meer en doe ook mee!!! 
 
Doe mee met Dress Red Day en draag rood! De Hartstichting roept alle vrouwen in Nederland op om iets rood te dragen. Zo vragen we aandacht voor hart- en vaatziekten bij vrouwen.
Wat is Dress Red Day?
200x154_DRD_4vrouwenHart- en vaatziekten zijn doodsoorzaak nummer één bij vrouwen. Op Dress Red Day vragen we extra aandacht hiervoor. Dit doen we door zoveel mogelijk mensen in Nederland te vragen op deze dag rood te dragen.
Draag rood op Dress Red Day!
Toon uw betrokkenheid en draag rood op Dress Red Day. Een rode jurk, een rood shirtje, een rood overhemd of een rode stropdas. Alles kan en mag, zolang het maar rood is.




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten